onsdag den 10. februar 2010

Tilbage til Canberra


-->
03.02.10
I dag var vi oppe kl. 6.30 for vi skulle med bus til Canberra kl. 9 og vi skulle pakke igen (det er sidste gang for Rie i lang tid) bussen var stille og rolig, det kan vi godt gøre, når Bjarke og jeg skal hjem det tage 3 timer og så er man ved lufthavnen nemmer, kan det ikke blive.
Vi spist frokost med Warwick og Simone i han klub her kan man spille på en arme tyveknægte, jeg spille ikke men Bjarke gav mig en doller så hvorfor ikke… jeg vandt 6 dollars så stoppet jeg har altid lært man skal stoppe mens legen er god… vi spiste aftensmad med hele familien Allen vi grillet i haven meget hyggeligt.

04.02.10
Ligge og slappe af indtil Chris og Jessica kom kl. 12 og hente og vi skulle på stats museum her så vi mange sjove ting omkring Australiens historie.. på vejen der hen tog Chris hen til en af sine venner som har en slags campingvogn hvor fra han sælger verdens bedste burger, den bedste jeg nogen sinde har fået til dato, og det siger ikke så lidt… nå men på museum var godt, Jeg troet bare at vi skulle til et sted hvor man kunne røre ting og prøve ting… men jeg fik en god ting uf af det og det var en ny bamse, så nu har jeg Oskar (abe) som jeg havde med hjemmefra, Olivia(pink kiwifugl) som jeg har fået fra Olivia fra Wellington, Violet (Koala) som er fra Brisbane) Happy feed (pingvin) fra Sydney, Alfred (skildpadde) fra Canberra og sidst men ikke mindst Fred (hvid løve) fra Mogo zoo, køber nok en mere den skal være fra Bangkok, nå men resten af dagen brugte vi på at slappe af.
se billeder:

05.02.10
I dag skulle Rie til kiropraktor, noget hun har glæder sig til længe, for hun nået ikke en der hjemme inden hun rejste for hendes kiropraktor var sneet inde… men vi var nede ved en rigtig sød mand som gav sig god til at finde ud af hvad der skulle gøres.. og det så ud til at virke for Rie smilet resten af dagen… vi var ude at shoppe , købte ikke noget.
Om aften var vi på pub med Elise, det var rart at snakke med hende alene uden Jane og Warwick vi har ikke haft meget tid sammen med hende, men hun kommer til Danmark den 28 Marts i år og skal være i Europa i 1 år så for vi nok tid sammen…
Det bliver et godt år for vi får som sagt Elise på besøg, men Nat og Francine kommer også så vi bliver mange i det lille hus… men det bliver sjovt…

06.02.10
Så blev det beach huset tur, Jane og Warwick købte for 3 år siden dette hus som de er meget stolte af, og det er ikke uden grund det er et flot hus, og flot indrettet. Men det er også lidt kedeligt, for det er kun os og Jane og Warwick der var her nede, Simone, Elise og Chris skulle alle arbejde så de kunne ikke komme med… huset ligger 2½ time fra Canberra i en by der Tomakine en by uden det stor shopping mulige hedder der en enkel cafe og ikke andet, det var dårligt vejr(skyet og blæst) men vi fik en god aftensmad og så starte jeg et puslespil med Rie, det var på 1000 brikker og var et mysterium det vil sige at man ikke viste hvad det skulle forstille, kun at det var en mordgåde.
se billeder:

07.02.10
Sent oppe igen, jeg havde meget ondt i ryggen da det var endnu en ny seng… har ondt den første nat hver gang jeg sover i en ny seng. En fed rundtur på en ø som hed Broulee island det var endelig en halvø. Men der var en kanon flot natur, det tog ca. 1 time, der efter gik vi til den lokale kaffeshop og fik kaffe og kage, Bjarke sagde at det er den bedste cafe han har været i og kager var hjemmebagt det fik 10, ved cafeen begyndte det ar regne og det forsatte resten af dagen.
Warwick forslog at vi tog hans bil til en by som hed Mogo, det er en lille turistby, men en masse små butikker, og der var en slikbutik hvor man kunne købe lakrids, hernede kalder i de det hollandsk lakrids, men Rie var lidt glad… vi forsatte puslespillet stadig ikke færdige, vi spiste det bedste sted vi endnu har været på, vi fik totalt dejligt mad… der var kun en ting der ikke var godt, Rie og jeg fik cola ned af ryggen får tjenerne tabte den ene af vores cola… vi da en ny, men ellers ikke nogen rabat
se billeder:

08.02.10
Dagen starte med regn men da vi kom til Mogo zoo kom solen for alvor frem og det var ikke godt for Bjarke og jeg havde ikke smurt solcreme på, så gæt hvem der blev solskoldet??? Men zoo var okay, de havde hvide løver som var ret sød, men det var, blev bare for varmt, så vi blev enig om at køre tilbage til huset og skifte til badetøj… Jane og Warwick var allerede ved stranden… jeg gik bare i og lage ikke mærke til om det var koldt jeg havde det bare så varmt… hurra vi fik også afslutte det skide puslespil og fandt ud af at det var konen der var morderen, ikke overrasket, vi havde det på fornemmelsen…
se billeder:

09.02.10
Tur til by Moruya med Warwick for Jane var taget tilbage til Canberra, hun skulle tilbage til arbejde, Bjarke fik købt en rød og hvid tern skjorte, og jeg fik et par shorts og så var så varmt at vi blev nød til at have tur til strand, Bjarke og jeg var i vandet over 1 time, nød at svømme på en strand hvor der ingen trang var bare sand så langt øjet rækker… vi fik aftensmad på klub Tominkin, hernede har det mange sportsklubber hvor man kan spise billigt og godt… jeg fik hvidløg prawns og der var mange 14 stk. vildt ikk det koste e formue der hjemme, men her koster de næsten ingen ting. og så spille på en arm tyveknægte (har tabt et par dollars).

10.02.10
Rengøring af huset gik det meste af morgen med, for huset skal lejes ud i næste weekend, og det var det mindste vi kunne gøre. Køre turen var ingen spøg. At sidde 2 timer og 15 min med at skulle lytte til Simon og Garfunkel, som bare er så gamle, jeg var ved at dø… men det var Warwick der kørte og han elsker dem, så det var en lang tur tilbage i Canberra, til aften var vi i Weston sportsklub for at spise med Gail og Glenn som er datter af Warwick første ægteskab, hun havde sin datter og svigersøn plus børnebørn… det var møg hyggelig… ellers lavet vi ikke noget… vi laver ikke så meget for tiden for Bjarke, Rie og jeg har brug for at slappe lidt af.. så den sidste tid herned bliver roligt…

Ingen kommentarer: